Педагогічний кейс


Кроссенс

Кроссенс– асоціативна головоломка нового покоління.
Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд».
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році.
Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних
наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне.
Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок.
Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а
центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс
– знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік)
картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.

Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу, який виконує
такі функції:
навчальну (сприяє засвоєнню навчального матеріалу);
- мотиваційну (забезпечує інтерес до навчальної теми);
- комунікативну (створює мікро і макродіалогів між різними учасниками навчального
процесу – учителем, учнями, підручником тощо);
- соціальну (пояснює причини і закономірності певного явища, його елементи, протиріччя
тощо).

«Кроссенс»: крос (англ. cross) – перехрестя, сенс (англ. sens) – смисл, тож кроссенс –
перехрестя смислів
Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл) – це візуальний асоціативний ланцюжок,
який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним
зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.

Кроссенс “Іменник”
Пояснення
1.Частина мови
2.Назва істот
3.Назва неістот
4.Власна або загальна назва
5.Правила вживання великої літери
6.Категорія числа
7.Категорія роду
8.Відмінки
9.Кроссенс - Іменник



Способи читання кроссенса
Пам’ятка «Як створити кроссенс?»
1. Продумайте, на яку тему ви хочете створити кроссенс.
2. Встановіть асоціації, що розкриватимуть обрану тему і , які відомі дітям.
3. Доберіть взаємопов’язані між собою словесні символи і образи, які будуть створювати
своєрідний «перетин смислів» у кроссенсу.
4. Запишіть обрані символи і образи, встановлюючи послідовність за типом зв’язку «по
хресту» (за схемою: 5-2; 5-8; 5-6; 5-4) і «за основою» (за схемою: 1-2; 2-3; 3-6; 6-9; 9-8; 8-7, 7-
4, 4-5).
5. Пам’ятайте, що центральний символ чи образ розміщується під номером 5. Він може бути
пов’язаний зі змістом не тільки з сусідніми, а й, при бажанні, з усіма іншими
образами/символами.
6. Замініть словесні образи і символи зображеннями, які їх ілюструють, при потребі можна
додати слово підказку
7. Перевірте, чи правильно розташовані зображення, наскільки легко встановлюються
взаємозв’язки між ними




Немає коментарів:

Дописати коментар